DUBAI | Part 1

Follow my blog with Bloglovin

De titel zegt al genoeg. Ik ben naar Dubai geweest! Samen met mijn moeder heb ik een weekje kunnen genieten. En wauw, wat was het gaaf! Ik wil graag alles met jullie delen, maar ik heb teveel om in één keer te vertellen. Daarom splits ik het op in twee delen.

Dag 1:

Dit was voor mij de eerste vakantie buiten Europa (!!). We vlogen vanaf Schiphol, binnen 6,5 uurtjes op onze eindbestemming. Wat muziek luisteren, een boek mee, wat tijdschriftjes. Die tijd kwam ik makkelijk door, want ik was zo benieuwd!

20160112220936.1

Toch was het best een vermoeiende reis. Meer foto’s van de eerste dag heb ik niet, jammer genoeg.. We zijn wat gaan eten in Ibn Batutta Mall, het winkelcentrum tegenover ons hotel, en zijn daarna gelijk naar onze kamer gegaan.

Dag 2:

Geslapen als een roosje. Niet anders verwacht, want het reizen was vermoeiend. We konden fris en fruitig aan onze eerste echte dag in Dubai beginnen. Het was het plan om met een Hop On, Hop Off bus een groot deel van Dubai te kunnen zien. Eerst een goed ontbijtje dan maar.

20160112220936.3

De kamers waren mooi, inclusief een heerlijk ligbad. Maar ook de lobby en de ‘tuin’ waren prachtig! En het ontbijt.. Wauw. Heerlijke broodjes, fruit, pannenkoekjes, sapjes, zelfs sushi!

20160112220936.6

Wat is Dubai een mooie stad! We zijn deze dag vooral door het oude gedeelte van Dubai gereden. Mooie souks (markten) gezien, prachtige gebouwen, een jacht hier en daar.. Gaaf!

20160112220936.7

We maken een tijdsprongetje naar de avond. We hebben bij Thank God It’s Friday gegeten en ik heb nog wat gewinkeld bij Victoria’s Secret. Tijd om weer terug te gaan naar ons hotel. Overdag zie je overal palmbomen staan. ’s Avonds gaan de lichtjes aan, en dat was zo leuk en mooi om te zien!

Dag 3:

Weer een dag vol met touren. We waren er allebei over eens dat we zoveel mogelijk uit deze reis moesten halen. Want Dubai is niet een land waar je elk jaar naartoe gaat. Vandaag een tour met als afsluiter Burj Khalifa!

20160112220936.9

We reden naar Atlantis en kregen daarbij een geweldig uitzicht op de zee en de skyline van Dubai! Niet mijn beste foto, de zon was lekker fel.

20160112220939.8

Door naar Marina Walk. Een kiekje met onze gids! Al die gebouwen geven een echte New York-vibe. Heel gaaf om te zien!

20160112220938.11

Door naar een souk. Onze gids beloofde ons dat hij een geweldige plek kon laten zien, en waar je een leuk fotootje kon maken met de Burj Al Arab (het mooie hotel met maarliefst 7 sterren!). En wauw, wat had hij gelijk! Het was prachtig hier!

20160112220936.12

Smile!

20160112220936.13

En dan, letterlijk en figuurlijk, het hoogtepunt van onze tour. Burj Khalifa! Het grootste gebouw in de wereld. Een aantal jaar geleden ben ik al in de Televisietoren in Berlijn geweest. Ook een mooi uitzicht over de stad. Maar aan dit uitzicht kan niemand tippen. Heel gaaf om Dubai vanaf boven te zien!

20160112220939.15

Laatste stop van de tour, een aquarium. Midden in een winkelcentrum! Ik heb niet heel veel met dierentuinen en aquaria, maar het was wel leuk om te zien! Dit was onze derde dag alweer, het gaat snel! We hebben heerlijk Thais gegeten en zijn daarna neergeploft op bed. Dubai is leuk. Vermoeiend, maar leuk!

Dit is natuurlijk nog niet alles van mijn reis naar Dubai. Stay tuned, want Part 2 volgt snel!